چگونه يك كارمند خوب باشيم؟!

بخش زيادي از جمعيت شاغل در سطح جهان به عنوان كارمند در شركت هاي خصوص و دولتي، ادارات، سازمان ها و نهادهاي ملي و بين المللي مشغول كار و فعاليت مي باشند. رابطه بين كارمندان و مديران و همچنين رابطه بين كارمندان با يكديگر، نحوه فعاليت آنان، حضور و غيابشان مسائلي است كه مي تواند يك كارمند را موفق و محبوب و يا شكست خورده و منفور نمايد.

راهكارهاي تبديل شدن به يك كارمند خوب و موفق
1-حرفه اي رفتار كنيد
ادارات، شركت ها و سازمان ها زمين بازي نيستند؛ بلكه محلي براي انجام كارهاي مشخص شده به شيوه اي خلاق و منظم مي باشند؛ تفاوت بين يك كارمند خوش ذوق و فعال كه مرتباً كارهاي خود را به شكل جديد و با هزينه كمتر انجام مي دهد با افراد و كاركناني كه وقت را هدر مي دهند و مرتباً سرگرم جك و صحبت مي باشند مشخص مي شود. براي تبديل شدن به يك كارمند خوب و حرفه اي خودتان را فريب ندهيد؛ زيرا مديران تفاوت هاي كاركنان را به آساني متوجه مي شوند.
2-انتقاد ها را به صورت محترمانه انجام دهيد
اين كار شرايط خوب و مفيدي را براي پيشبرد كارهايتان فراهم مي كند؛ اگر رئيس يا كارمندي از شما انتقاد كرد سريعاً پاسخ ندهيد؛ صبر كنيد تا شرايط كمي تعديل و اصطلاحاً سرد شود و سپس از آنها بخواهيد با هم صحبت كنيد. نحوه احساس و قصدتان را براي حل مسئله و رفع مشكل به آنها بگوييد. در مورد اينكه چه چيزي بايد تغيير كند با هم صحبت كنيد.
3-ياد بگيريد كارتان را به خوبي انجام دهيد
صرف نظر از تفكرتان در مورد شغلتان مبني بر خسته كننده بودن، تكراري بودن، جذاب نبودن و... بايد كارتان را به نحو احسن انجام دهيد؛ سعي كنيد طرز تفكرتان را تغيير دهيد. زيرا طرز تفكر بر توانايي، احساس و وفاداري شما به سازمان تاثير مستقيم مي گذارد.
4-با كاركنان روابط خوب داشته باشيد
همكارانتان كارشناس در بخش هاي خود مي باشند؛ با همه آنان با حسن نيت، احترام و محبت برخورد كنيد. قدرت آنها زياد است؛ ارتباط خود را با افرادي كه بي احترامي ايجاد مي كنند به پايين ترين سطح برسانيد.
5-از فرصت هاي پيش آمده جهت آموزش هاي جديد حداكثر بهره را ببريد
با ارتقا مداوم سطح علمي و آموزشي خود، هوشمندي خود را ثابت كنيد؛ افرادي كه طيف مختلفي از اطلاعات دارند و توانايي هاي متفاوت دارند در بحران ها و تلاطم ها بيشتر در امان مي باشند.
6-زود به محل كار برسيد
زمانتان را طوري تنظيم كنيد تا 15 دقيقه قبل از شروع كار در محل كار حاضر شويد. به اين ترتيب اگر شما دير كنيد و يا ماشينتان را جايي دور از محل كار پارك كنيد باز هم به موقع به محل كارتان ميرسيد.
7-بخشي از راه حل باشيد
در مورد اشتباه بودن راه حل هايتان نگراني نداشته باشيد. سعي كنيد هميشه براي مشكلات راه حلي داشته باشيد؛ حتي اگر رئيستان آن را نپذيرد شما را به عنوان يك حل كننده مشكل مي نگرد نه يك شكايت كننده از وضع موجود.
8-با آرامش كار كنيد.
شايعه ايجاد نكنيد و به شايعات توجه نكنيد؛ با كمال آرامش كارهايتان را به پيش ببريد. وجود شايعات باعث پريشاني و آشفتگي خواهد شد و شما را از رسيدن به اهدافتان دور مي كند.
9-كارهاي امروز را به فردا نسپاريد.
كارهاي روي ميزتان را موكول به فردا نكنيد و آنها را به موقع انجام دهيد.

10-لباس مناسب كارتان بپوشيد.
در محل كار هميشه لباس مرتب و مناسب بپوشيد.
11-داوطلب شدن در پروژه ها براي انجام كار
نگران نباشيد در پروژه هاي جديد شركت كنيد؛ رئيستان بيش از آنچه فكر مي كنيد ميداند؛ به شما كمك مي كند؛ بازيكن تيم باشيد و در راستاي اهداف كلي سازمان قدم برداريد.
12-وقت زيادي صرف گوشي و شبكه هاي اجتماعي نكنيد
گوشي تلفن همراه خود را مديريت كنيد تا وقتتان را از بين نبرد؛ مي توانيد دو يا سه بار در زمان هاي مشخص آن را كنترل كنيد تا آسيبي به كار شما وارد نشود.
13-فضاي كار خود را ساماندهي و مرتب كنيد
15 دقيقه آخر كارتان را به مرتب كردن و ساماندهي ميز و محل كارتان اختصاص دهيد.با اين كار خود و همكارانتان آرامش بيشتري پيدا مي كنيد.
14-به كاركنان جوان و تازه وارد آموزش دهيد
سعي كنيد كاركنان تازه وارد را آموزش دهيد و ديدگاه مثبتي از سازمان ارائه دهيد؛ هرگز آنها را نا اميد نكنيد .

تاریخ:
1396/06/05
بازدید:
672
منبع:
تصاویر مرتبط

  • عکس222

فیلم مرتبط
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal